5 powodów dla których producenci powinni inwestować w analitykę e-FMCG.

16-02-2015


1. Wzmocnienie pozycji na rynku

Sprzedaż detaliczna produktów FMCG to obecnie najszybciej rozwijająca się gałąź e-commerce w Polsce, która stanowi już ponad 5,8% PKB. Aby utrzymać pozycję na rynku i stać się liderem branży powinno się inwestować w nowoczesne rozwiązania biznesowe. W obecnej chwili analityka e-FMCG dopiero wkracza do Polski, ale zapotrzebowanie na nią ze strony przedsiębiorców jest naprawdę bardzo duże. Dlaczego? Chociażby dlatego, że te dostarcza kompleksowych informacji, które pozwalają jasno stwierdzić, czy dane produkty są widoczne w sieci, są dostępne do kupienia, czy są promowane przez sklepy, a jeśli tak to w jaki sposób.



2. Informacje na wyciągnięcie ręki

Obsługując panel analityczny producenci analizują w przyjemny sposób ogromne ilości informacji napływających z rynku. Ułatwia to przetwarzanie dużych ilości danych typu Big Data w zaledwie kilka minut. Co więcej obecne możliwości technologiczne pozwalają na szczegółowe sprawdzenie zmian cen, dostępności towarów, czy też ich promocji. Nawet w stosunku do konkurencji! Ponadto analizę można przeprowadzić w stosunku do konkretnych dni, tygodni, miesięcy, a nawet lat! Takie spektrum możliwości sprawia, że najważniejsze informacje dla prawidłowego funkcjonowania przedsiębiorstwa są na wyciągnięcie ręki.


3. Łatwość w podejmowaniu kluczowych decyzji

Szereg informacji dostarczanych przez usługi analityczne e-FMCG pozwala producentom szczegółowo monitorować stan swoich produktów w Internecie. Dostęp do nich jest niezwykle istotny w rozwoju firmy. Przede wszystkim ma ogromny wpływ na ważne i kluczowe decyzje. Co więcej widoczność artykułów na półkach sklepowych oraz odpowiednia promocja wytwarzanych produktów jest najważniejszym punktem funkcjonowania działów sprzedaży- w tej sekcji analityka jest najbardziej przydatna. Ponadto analityka mierzy sukces działalności firmy w sieci oraz dostarcza wskazówek jakie decyzje podejmować, by ten sukces utrzymać.


4. Szczegółowa analiza konkurencji

Monitorując produkty FMCG w Internecie można w prosty sposób określić, jaki procent danej kategorii stanowi nasz asortyment. Pozwoli to na oszacowanie konkretnych udziałów w rynku danej marki. Co więcej analityka pozwala określić również rozkład geolokalizacyjny cen i na bieżąco monitorować ich wzrost oraz spadek w zależności od miejsca. Ponadto istnieje możliwość uzyskania informacji, jakie w wybranym okresie nowości wchodzą na rynek oraz jak zmienia się ich cena. Tak dogłębna analiza konkurencji pozwala usprawnić dotychczasowe techniki marketingu oraz sprzedaży, a przy tym wybić się na tle konkurencji. Jest to droga do sukcesu!


5. Oszczędność

Producenci próbując nadążyć za dynamicznie zmieniającym się rynkiem poświęcają dużo czasu na analizę swoich produktów, tym samym tworząc nowe sekcje oraz stanowiska w strukturze firmy. Jednakże w ramach optymalizacji kosztów i postępem technologicznym inwestycja w zautomatyzowane usługi analityczne typu SaaS jest o wiele bardziej opłacalna. Taka usługa z perspektywy ekonomicznej jest w stanie zminimalizować koszta pracy oraz przede wszystkim czasu. Wówczas dzięki dostępnym narzędziom jedna osoba wykonuje pracę za cały sztab ludzi w zaledwie kilka minut.






Jeśli spodobał Ci się ten artykuł, podziel się nim ze znajomymi:

Ostatnie artykuły

Producencie! (S)prawdzaj (E)kpozycję i (O)ptymalizację wyszukiwań Twoich produktów w e-delikatesach.

Producenci FMCG powinni skupiać się nie tylko na optymalizacji wyników Google, ale również monitorować dostępność ich produktów w wyszukiwarkach internetowych delikatesów.

Dlaczego producenci branży spożywczej powinni posiadać przycisk “Kup Teraz” na swoich stronach?

Producenci coraz chętniej otwierają się na biznes online. Aby się w nim wybić, a później utrzymać należy inwestować w nowoczesne rozwiązania marketingowe tj. "brand widget".

E-grocery to przyszłość.

Obecnie zakupy internetowe w Polsce robi już co czwarty użytkownik sieci. Konsumenci kupują nie tylko urządzenia i ubrania, ale przede wszystkim artykuły spożywcze (FMCG).

Rynek spożywczy przenosi się do sieci. Czy producenci są na to gotowi?

Polski rynek handlu internetowego jest jednym z najszybciej rozwijająych się w Europie. Zmusza to producentów do wprowadzenia nowoczesnych rozwiązań technologiczno-marketingowych.