Producencie! (S)prawdzaj (E)kpozycję i (O)ptymalizację wyszukiwań Twoich produktów w e-delikatesach.
17-03-2015
Do tej pory SEO (Search Engine Optimization; z ang. optymalizacja w wyszukiwarkach internetowych) kojarzono przede wszystkim z pozycjonowaniem stron w wynikach wyszukiwarek internetowych, takich jak chociażby Google. Od teraz jednak to pojęcie nabiera również innego znaczenia. Otóż producenci powinni skupiać się nie tylko na optymalizacji wyników Google, ale również monitorować dostępność ich produktów w wyszukiwarkach internetowych delikatesów. Im częściej ich asortyment będzie widoczny na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania, tym częściej konsumenci będą wybierali dany produkt, a to przełoży się na zwiększenie wskaźników sprzedaży.
Wyobraź sobie, że jesteś konsumentem i chcesz kupić ketchup. Wobec tego wchodzisz na stronę sklepu i wpisujesz hasło kluczowe , po czym zerkasz na wyniki wyszukań i wybierasz asortyment najbardziej dopasowany do Twoich potrzeb. Zgodnie z badaniami konsument potrzebuje zaledwie 90 sekund na podjęcie decyzji o zakupie. Statystycznie nawet nie dotrze na trzecią lub czwartą stronę, dlatego w obrębie zainteresowań producenta powinno być bieżące monitorowanie, czy jego produkt jest widoczny tzn. znajduje się na pierwszych miejscach w wynikach wyszukiwań.
Raport dotyczący SEO w internetowych sklepach spożywczych pozwala na analizę wyników wyszukiwania na wybrane słowa kluczowe. Dzięki temu można w prosty sposób monitorować, jakie produkty pojawiają się w tych wynikach, na których pozycjach się znajdują i jak te pozycje ulegają zmianie z biegiem czasu. Dodatkowo istnieje możliwość sprawdzenia ile produktów danej marki znajduje się w wyszukanym asortymencie (tzw. pokrycie wyników wyszukiwania).
Dużą zaletą takiego narzędzia jest możliwość zebrania informacji o wynikach wyszukiwania z wielu sklepów w jednym miejscu (rapocie). Wówczas w prosty i szybki sposób można wyciągnąć wnioski, gdzie należy podjąć odpowiednie działania i wypozycjonować produkty.
Usługa monitorująca wyniki wyszukiwań w internetowych delikatesach dostępna jest dla klientów Kwit Analytics. Wystarczy w panelu zdefiniować wybrane słowa, wybrać sklepy i już na drugi dzień można przeglądać wyniki .
Chcesz dowiedzieć się więcej? Zadzwoń: +48 720 862 316!
Jeśli spodobał Ci się ten artykuł, podziel się nim ze znajomymi: