Producencie! (S)prawdzaj (E)kpozycję i (O)ptymalizację wyszukiwań Twoich produktów w e-delikatesach.

17-03-2015

Z roku na rok przybywa w Polsce liczba sklepów internetowych specjalizujących się w sprzedaży żywności. Jest to związane ze zmieniającymi się trendami i rosnącą wśród Polaków popularnością kupowania artykułów spożywczych w sieci. Według “Rzeczpospolitej” w 2014 r. funkcjonowały 424 internetowe e-sklepy posiadające w swojej ofercie asortyment spożywczy, a według prognoz tylko do końca roku ich liczba ma wzrosnąć do 451. Dlatego nie pozostawia to złudzeń, że producenci powinni skupić się na nowym kanale dotarcia do konsumenta i przede wszystkim sprawdzić, czy są w nim widoczni.



Do tej pory SEO (Search Engine Optimization; z ang. optymalizacja w wyszukiwarkach internetowych) kojarzono przede wszystkim z pozycjonowaniem stron w wynikach wyszukiwarek internetowych, takich jak chociażby Google. Od teraz jednak to pojęcie nabiera również innego znaczenia. Otóż producenci powinni skupiać się nie tylko na optymalizacji wyników Google, ale również monitorować dostępność ich produktów w wyszukiwarkach internetowych delikatesów. Im częściej ich asortyment będzie widoczny na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania, tym częściej konsumenci będą wybierali dany produkt, a to przełoży się na zwiększenie wskaźników sprzedaży.


Wyobraź sobie, że jesteś konsumentem i chcesz kupić ketchup. Wobec tego wchodzisz na stronę sklepu i wpisujesz hasło kluczowe , po czym zerkasz na wyniki wyszukań i wybierasz asortyment najbardziej dopasowany do Twoich potrzeb. Zgodnie z badaniami konsument potrzebuje zaledwie 90 sekund na podjęcie decyzji o zakupie. Statystycznie nawet nie dotrze na trzecią lub czwartą stronę, dlatego w obrębie zainteresowań producenta powinno być bieżące monitorowanie, czy jego produkt jest widoczny tzn. znajduje się na pierwszych miejscach w wynikach wyszukiwań.



Raport dotyczący SEO w internetowych sklepach spożywczych pozwala na analizę wyników wyszukiwania na wybrane słowa kluczowe. Dzięki temu można w prosty sposób monitorować, jakie produkty pojawiają się w tych wynikach, na których pozycjach się znajdują i jak te pozycje ulegają zmianie z biegiem czasu. Dodatkowo istnieje możliwość sprawdzenia ile produktów danej marki znajduje się w wyszukanym asortymencie (tzw. pokrycie wyników wyszukiwania).

Dużą zaletą takiego narzędzia jest możliwość zebrania informacji o wynikach wyszukiwania z wielu sklepów w jednym miejscu (rapocie). Wówczas w prosty i szybki sposób można wyciągnąć wnioski, gdzie należy podjąć odpowiednie działania i wypozycjonować produkty.



Usługa monitorująca wyniki wyszukiwań w internetowych delikatesach dostępna jest dla klientów Kwit Analytics. Wystarczy w panelu zdefiniować wybrane słowa, wybrać sklepy i już na drugi dzień można przeglądać wyniki .

Chcesz dowiedzieć się więcej? Zadzwoń: +48 720 862 316!


Jeśli spodobał Ci się ten artykuł, podziel się nim ze znajomymi:

Ostatnie artykuły

Producencie! (S)prawdzaj (E)kpozycję i (O)ptymalizację wyszukiwań Twoich produktów w e-delikatesach.

Producenci FMCG powinni skupiać się nie tylko na optymalizacji wyników Google, ale również monitorować dostępność ich produktów w wyszukiwarkach internetowych delikatesów.

Dlaczego producenci branży spożywczej powinni posiadać przycisk “Kup Teraz” na swoich stronach?

Producenci coraz chętniej otwierają się na biznes online. Aby się w nim wybić, a później utrzymać należy inwestować w nowoczesne rozwiązania marketingowe tj. "brand widget".

E-grocery to przyszłość.

Obecnie zakupy internetowe w Polsce robi już co czwarty użytkownik sieci. Konsumenci kupują nie tylko urządzenia i ubrania, ale przede wszystkim artykuły spożywcze (FMCG).

Rynek spożywczy przenosi się do sieci. Czy producenci są na to gotowi?

Polski rynek handlu internetowego jest jednym z najszybciej rozwijająych się w Europie. Zmusza to producentów do wprowadzenia nowoczesnych rozwiązań technologiczno-marketingowych.