Dlaczego producenci branży spożywczej powinni posiadać przycisk “Kup Teraz” na swoich stronach?

09-03-2015

Rok 2015 został przez wielu analityków okrzyknięty rokiem e-marketingu. Z pewnością duży wpływ ma na to wciąż rosnący w siłę sektor e-commerce oraz zmieniające się podejście firm, które coraz chętniej otwierają się na biznes online. Obecnie ograniczanie się wyłącznie do e-mailingu, obecności w social media, czy też działań w zakresie SEM/SEO nie wystarcza. Owszem wszystkie te narzędzia powinny ze sobą współgrać i należy je objąć wspólną strategią, ale powinno się szukać także nowych kanałów, które pozwolą na dokładne i precyzyjne mierzenie kampanii oraz zwiększą jej efektywność.

Klient nasz Pan

Współczesny konsument lubi czuć się dopieszczony w każdym calu. Stąd wysyp spersonalizowanych ofert, nacisk na interesujące go treści (content marketing) oraz stosowanie rozwiązań, które maksymalnie ułatwiają procesy życiowe. Jednym z nich, w przypadku producentow, jest przycisk “Kup teraz” i jak można zaobserwować na wielu witrynach internetowych staje się on coraz popularniejszy (przykład Danio lub też Coca-Coli). Jest to unikalny komponent na stronę WWW lub profil w social media, który pozwala na zaproszenie użytkowników do zakupu wybranych produktów w e-sklepach. Taki przycisk jednocześnie pokazuje sklepy i produkty w pobliżu odwiedzającego. Czy nie jest to świat idealny dla konsumenta, w którym za pomocą kilku kliknięć kupuje określoną rzecz, zaspokaja potrzebę posiadania i otrzymuje produkt z dostawą do domu? Co więcej statystyki nie pozostawiają złudzeń wartość przeciętnego e-koszyka spożywczego jest na chwilę obecną 4-5 razy większa niż przeciętnego koszyka w sklepie stacjonarnym. Oznacza to, że Polacy coraz chętniej i z większym zaufaniem kupują żywność online, ale jednocześnie zmienia się też ich mentalność. Jeszcze kilkanaście miesięcy temu najpopularniejszymi produktami była kategoria tzw. asortymentu ciężkiego (np. proszki do prania, zgrzewki wody), a dzisiaj w statystykach przodują także produkty świeże (tj. owoce, warzywa). Dlatego nikogo nie dziwią najnowsze dane analityków biznesowych, którzy podkreślają że w 2016 roku ponad 5,2% wszystkich produktów FMCG będzie sprzedawana przez Internet.



Efektywność ponad wszystko

W ostatnich latach zmienił się znacząco stosunek do wydatków na promocję i reklamę. Od działów marketingu oczekuje się wymiernych efektów, a nie tylko inwestycji w „wizerunek”. Należy wobec tego przybliżyć się jak najbardziej do pełnego rachunku kosztów i przychodów, wówczas dział marketingu uzyska większą wiarygodność i łatwiej mu będzie uzasadnić kolejne pomysły promocyjno-reklamowe. Przycisk “Kup teraz” pozwala określić w prosty sposób wszystkie niezbędne parametry. Liczbę wyświetleń można analogicznie przełożyć na liczbę kliknięć (CTR) oraz finalizacji sprzedaży. Jednakże najważniejszy jest wskaźnik ROI, który czarno na białym wylicza zwrot z inwestycji.



Nie zawiedź konsumenta 

Dzięki nowoczesnym systemom technologicznym możliwy jest także całkowity przepływ informacji dotyczący bieżących stanów magazynowych sklepów, czy też aktualnych promocji. Wówczas potencjalny klient, po kliknięciu w przycisk i przeniesieniu się do okna zakupowego, ma zawsze gwarancję dostępności produktów i widzi to, co faktycznie akurat w danej chwili może kupić. Nie dochodzi wówczas do sytuacji rozczarowania, w której konsument wybiera i chce nabyć daną rzecz, a przy finalizacji transakcji okazuje się, że jest to niemożliwe. W czterech na pięć przypadków taka osoba już nigdy nie powróci. Ponadto przycisk “Kup teraz” pokazuje także asortyment danej marki znajdujący się aktualnie w promocji, co zwiększa automatycznie szansę na ich zakup, a na sprzedaży producentowi zależy najbardziej.



Pokaż się, gdzie jesteś dostępny!

Ciekawym rozwiązaniem jest również opcja mikro lokalizacji. Konsument widzi wyłącznie sklepy w swojej okolicy, w których może rozpocząć zakupy. Z opcją odbioru osobistego albo bezpośrednią dostawą do domu. Odbywa się to za pomocą automatycznej geolokalizacji bądź poprzez wpisanie w odpowiednim polu kodu pocztowego. Szybko, sprawnie i bez potrzeby wertowania całej listy sklepów znajdujących się w Polsce.

Przycisk “Kup teraz” można wykorzystywać na wiele sposobów i jedyne jego ograniczenie to kreatywność marketerów. Można go umieszczać na Facebooku, oficjalnych stronach producentów, podstronach konkretnych marek, a nawet…w przepisach kulinarnych znajdujących się na różnych blogach. Wówczas za pomocą jednego kliknięcia można kupić cały koszyk, a nie pojedyńcze składniki. Jest to ciągle nowatorski pomysł i na terenie Polski realizuje go niewiele firm. Saving Cloud w swojej ofercie posiada tego typu usługę,  z której korzysta już wielu międzynarodowych Klientów tj. Danone (dla marek Activia, Danio Mały Głód, Actimel). Przycisk jest oferowany w rozwiązaniu kompleksowym tzn. w pakiecie znajduje się monitoring wskaźników efektywności, opcja mikro lokalizacji, gwarancja dostępności oraz wyświetlanie produktów znajdujących się w promocji. Poza unikalnym komponentem firma oferuje także inne dedykowane rozwiązania promocyjno-reklamowe na rynku e-FMCG.







Jeśli spodobał Ci się ten artykuł, podziel się nim ze znajomymi:

Ostatnie artykuły

Producencie! (S)prawdzaj (E)kpozycję i (O)ptymalizację wyszukiwań Twoich produktów w e-delikatesach.

Producenci FMCG powinni skupiać się nie tylko na optymalizacji wyników Google, ale również monitorować dostępność ich produktów w wyszukiwarkach internetowych delikatesów.

Dlaczego producenci branży spożywczej powinni posiadać przycisk “Kup Teraz” na swoich stronach?

Producenci coraz chętniej otwierają się na biznes online. Aby się w nim wybić, a później utrzymać należy inwestować w nowoczesne rozwiązania marketingowe tj. "brand widget".

E-grocery to przyszłość.

Obecnie zakupy internetowe w Polsce robi już co czwarty użytkownik sieci. Konsumenci kupują nie tylko urządzenia i ubrania, ale przede wszystkim artykuły spożywcze (FMCG).

Rynek spożywczy przenosi się do sieci. Czy producenci są na to gotowi?

Polski rynek handlu internetowego jest jednym z najszybciej rozwijająych się w Europie. Zmusza to producentów do wprowadzenia nowoczesnych rozwiązań technologiczno-marketingowych.